PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

SRK odrzuciła ponad 7,1 tys. wniosków o rekompensat za deputat węglowy

Autor: PAP/AH
23-01-2018 18:21
SRK odrzuciła ponad 7,1 tys. wniosków o rekompensat za deputat węglowy

Wnioski o rekompensaty składali obecnie pracujący górnicy, jak i osoby, które przeszły na emerytury po 1 stycznia 2015 r. Te wnioski nie podlegają ustawie.

Fot. PTWP

Spółka Restrukturyzacji Kopalń (SRK), która wciąż weryfikuje część wniosków o 10-tysięczną rekompensatę z tytułu utraty prawa do bezpłatnego węgla, wysłała dotąd ponad 7,1 tys. decyzji o odmowie wypłaty tego ustawowego świadczenia - wynika z informacji SRK.

  • SRK dotąd wypłaciła prawie 155 tys. ustawowych rekompensat.
  • Od odmowy przyznania rekompensaty, która musi mieć formę pisemną, przysługuje odwołanie.
  • Według przedstawicieli SRK zdarzają się przypadki, kiedy wysłane przez spółkę rekompensaty wracają do nadawcy, bo nie zostały podjęte w terminie lub trafiły pod błędnie podany adres.
- Wśród wniosków weryfikowanych powtórnie dużo jest takich, które nie podlegają ustawie. Część z nich złożyły osoby nadal pracujące w spółkach węglowych lub takie, które w ogóle nie pobierały deputatu. Stwierdzamy przypadki wniosków przekazanych przez osoby, które przeszły na emerytury po 1 stycznia 2015 r.; te grupy osób otrzymują listownie decyzje odmowne; niestety, wydłuża to proces sprawdzania pozostałych wniosków - powiedział we wtorek prezes SRK Tomasz Cudny.

Od odmowy przyznania rekompensaty, która musi mieć formę pisemną, przysługuje odwołanie do sądu pracy i ubezpieczeń społecznych w terminie 14 dni od dnia otrzymania odmowy. Dotąd SRK wysłała wnioskodawcom 7140 decyzji odmownych.

- Proces weryfikacji jest pracochłonny, gdyż każdy z wniosków wymaga dokładnego sprawdzenia - wyjaśnił prezes Cudny. Spółka zapewnia, że do weryfikacji wniosków skierowani zostali najlepsi specjaliści z doświadczeniem nabytym w referatach węglowych kopalń.

Według przedstawicieli SRK zdarzają się przypadki, kiedy wysłane przez spółkę rekompensaty wracają do nadawcy, bo nie zostały podjęte w terminie lub trafiły pod błędnie podany adres. O takich przypadkach, a także np. o brakujących dokumentach do złożonych wniosków, pracownicy SRK będą informować wnioskodawców telefonicznie. Czynne są również punkty obsługi klienta. Spółka zapewnia, że żaden wniosek o rekompensatę nie pozostanie bez odpowiedzi.

SRK, która dotąd wypłaciła prawie 155 tys. ustawowych rekompensat, codziennie powtórnie weryfikuje kilkaset wniosków dotyczących wypłaty tego świadczenia. Do osób, których wnioski zawierały wady formalne, przesyłane są prośby z informacjami, co w konkretnym wniosku należy uzupełnić.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 887 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

567 732 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.