Górniczy telefon zaufania działa przy Wyższym Urzędzie Górniczym od 2011 roku, przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Pracownicy kopalń mogą tą drogą, jak i również przez pocztę mailową, zgłaszać informacje o nieprawidłowościach w funkcjonowaniu zakładów górniczych. W 2018 roku z takiej możliwości skorzystano łącznie 109 razy.
- Informacje o nieprawidłowościach przez telefon zaufania i e-mail można przekazywać anonimowo.
- Do redakcji WNP.PL trafiły informacje o zgłoszeniach na temat nieprawidłowości w funkcjonowaniu kopalni zespolonej Ruda należącej do Polskiej Grupy Górniczej (PGG), które postanowiliśmy potwierdzić w Wyższym Urzędzie Górniczym.
- Jak dowiedzieliśmy się, w 2018 roku oraz w pierwszym kwartale 2019 roku, na telefon interwencyjny Wyższego Urzędu Górniczego (WUG) oraz skrzynkę e-mailową, wpłynęło łącznie sześć zgłoszeń, gdzie wskazywano na nieprawidłowości w funkcjonowaniu kopalni zespolonej Ruda należącej do Polskiej Grupy Górniczej (PGG). Tylko jedno zostało potwierdzone.
- O funkcjonowaniu górnictwa będziemy dyskutować w Katowicach od 13 do 15 maja podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego, pod patronatem WNP.PL. Serdecznie zapraszamy.
KOMENTARZE (3)
Do artykułu: Sprawdzamy, jak działa górniczy telefon zaufania