Elektromobilność, gaz czy wodór - co rozwijać i jak sfinansować rozwój?

Elektromobilność, gaz czy wodór - co rozwijać i jak sfinansować rozwój?
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Największą barierą rozwoju elektromobilności w Polsce jest brak bezpośrednich dotacji do pojazdów elektrycznych. Rząd zapowiada jednak, że to się zmieni, a dopłata 8,5 tys. euro do pojazdu będzie najwyższa w Europie. Problem w tym, że na razie trudno powiedzieć, kiedy będzie można dostać dofinansowanie na zakup „elektryka”, a liczy się każdy dzień, bo przegrywamy w międzynarodowej konkurencji. Mówiono o tym podczas panelu „Elektromobilność / Gaz / Wodór - co rozwijać i jak sfinansować rozwój?” na Europejskim Kongresie Gospodarczym 2019.

    • Z raportu przygotowanego przez KPMG i Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych wynika, że z mechanizmów wsparcia w ramach Funduszu Niskoemisyjnego Transportu zamierza skorzystać połowa badanych podmiotów, z których 44 proc. za najbardziej atrakcyjną formę wsparcia uznaje dotację/pożyczkę na zakup pojazdów elektrycznych.
    • Jaki napęd ostatecznie okaże się standardem w motoryzacji ponaftowej? Tu zdania są podzielone. Swoje zalety ma energia elektryczna, hybrydy pulg-in czy też napędzanie aut wodorem. Rozbieżności dotyczą także metody ładowania samochodów. Zwolenników mają ładowarki, ale swoje racje przedstawiają także ci, którzy mówią, że przyszłość należy do baterii wymiennych.
    • Ze względów na koszty samochodów i rozlokowanie infrastruktury istnieje zagrożenie, że elektromobilność stanie się przywilejem dużych ośrodków miejskich, a Polska powiatowa będzie „dojeżdżać” stare diesle. Dlatego tak ważne jest proporcjonalne rozłożenie mechanizmów wsparcia.
    • W dyskusji udział wzięli: Patryk Demski, wiceprezes zarządu ds. inwestycji i innowacji Grupy Lotos; Arkadiusz Hajduk, p.o. dyrektora Departamentu Funduszu Niskoemisyjnego Transportu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej; Michał Kucharski prezes Plus Flota Sp. z o.o.; Maciej Mazur, prezes i założyciel Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych; Marek Popiołek, główny specjalista w Departamencie Innowacji i Rozwoju Technologii Ministerstwa Energii; Katarzyna Sobótka-Demianowska, dyrektor ds. rozwoju rynku elektromobilności w Polsce ABB Sp. z o.o.; Bogumił Sobula, wiceprezydent Katowic; Tadeusz Wenecki, prezes JSW Innowacje. Prezentację przedstawił i sesję moderował Przemysław Szywacz, dyrektor Działu Doradztwa Podatkowego w Zespole Doradców Dla Branży Motoryzacyjnej KPMG.
Zobacz więcej wiadomości z Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2019
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Elektromobilność, gaz czy wodór - co rozwijać i jak sfinansować rozwój?

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!