ELASTrack z FTT Wolbrom z dopuszczeniem na liniach kolejowych PKP

ELASTrack z FTT Wolbrom z dopuszczeniem na liniach kolejowych PKP
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Produkowany w Fabryce Taśm Transporterowych w Wolbromiu system gumowej nawierzchni na przejazdy kolejowe - ELASTrack, po wielomiesięcznych badaniach, 29 kwietnia br., uzyskał bezterminowe dopuszczenie do stosowania na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami zabudowywane obecnie na przejazdach kolejowych nawierzchnie drogowe winny zapewniać bezpieczeństwo ruchu oraz jednocześnie właściwy komfort jazdy. Ponadto charakteryzować się musza dużą wytrzymałością związaną z poruszaniem się ciężkich pojazdów, odpornością na wpływ czynników atmosferycznych, minimalizowaniem oddziaływań dynamicznych na konstrukcję drogi kolejowej.

Wszelkie wymienione wymogi spełniają nawierzchnie ELASTrack wytwarzane przez FTT Wolbrom. Przeznaczone są do zabudowy na skrzyżowaniach dróg szynowych z drogami samochodowymi, rowerowymi oraz przejściami dla pieszych. Charakteryzują się długą żywotnością. Trwałość i wytrzymałość zapewnia im jednorodna budowa z litej gumy. Sprawdzają się znakomicie zwłaszcza na przejazdach o dużym natężeniu ruchu, ciężkich pojazdów. Gumowa konstrukcja ogranicza wzajemne oddziaływanie transportu kolejowego i samochodowego. Zapewnia płynne, komfortowe pokonanie torowiska przez uczestników ruchu. Takie skrzyżowania są bezpieczne, posiadają antypoślizgową fakturę, emitują do środowiska znacznie mniej hałasu. Ze względu na użyte materiały, są łatwe w utrzymaniu.

ELASTrack znajduje zastosowanie w przejazdach kolejowych jedno i wielotorowych, dla szyn 49E1 oraz 60E1 o standardowym rozstawie 1435 mm. Konstrukcja płyt pozwala na montaż nawierzchni o dowolnej długości, w torowiskach na prostej i mających postać łuku, na różnych typach podkładów, z każdym sposobem przytwierdzenia szyn. Nawierzchnia gumowa posiada wysoką odporność na warunki atmosferyczne, ozon i olej. Pracuje niezawodnie w temperaturze otoczenia od –35 do +60 °C. Zaprojektowany system łączenia wzdłużnego płyt PKW i PKZ zapewnia ich stabilność w trakcie przejazdu, eliminuje powstawanie szczelin, zabezpiecza płyty skrajne przed uszkodzeniami przez przejeżdżający tabor kolejowy.

Produkowana w FTT w Wolbromiu gumowa nawierzchnia ELASTrack posiada także Aprobatę Techniczną wydaną przez Instytut Kolejnictwa, a produkcja płyt PKW i PKZ objęta jest Certyfikatem Zakładowej Kontroli Produkcji.

(FTT)
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: ELASTrack z FTT Wolbrom z dopuszczeniem na liniach kolejowych PKP

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!