PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Zły wizerunek górnictwa dodatkowym balastem

Autor: wnp.pl (Jerzy Dudała)
25-02-2014 05:59
Zły wizerunek górnictwa dodatkowym balastem
Fot. PTWP

Budowa silnej marki to także budowa korzystnego wizerunku, w tym budowa zaufania klientów oraz przyjaznego odbioru w bliższym i dalszym otoczeniu. Wizerunek górnictwa jest negatywny, co dodatkowo tę branżę obciąża.

Od lat górnictwo sprzedawane jest w mediach głównie jako branża przestarzała, roszczeniowa i o dużej liczbie wypadków. Tymczasem górnictwo wcale nie jest czarnym, wypadkowym punktem numer jeden na mapie gospodarki narodowej.
Jak wskazuje Wyższy Urząd Górniczy, pod względem nieszczęśliwych zdarzeń podczas wykonywanej pracy, plasuje się niemal na poziomie rolnictwa, leśnictwa i rybołówstwa.

Wśród tysięcy wypadków przy pracy, najwięcej zdarza się ich w budownictwie, handlu i transporcie.

Brakuje ucieczki do przodu i pokazania, że rzeczywistość dalece odbiega od stereotypów na temat górnictwa, które to stereotypy większa część społeczeństwa przyjmuje jako prawdę obiektywną.

Górnictwu od lat nie pomaga podejście elit politycznych, które z uznaniem wypowiadają się o sektorze węglowym przy okazji Barbórki, bądź tuż przed wyborami.

Pozytywnie wyróżnia się na tym tle m.in. wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński, który wskazuje na duże znaczenie branży węglowej. Jednak to za mało. W ostatnich latach propozycje pozytywne dla sektora szybko torpedowano w zalążku, bo ministrowie gospodarki nie mieli takiej siły przebicia jak minister finansów.

Sektor węglowy i poszczególni producenci nie dorobili się marek rozpoznawalnych na rynku. A o tym, że da się z powodzeniem budować markę na węglowym rynku świadczy chociażby przykład firmy składywęgla.pl handlującej przede wszystkim surowcem z importu.

Rynek węglowy jest coraz bardziej wymagający.

- Rynek węgla jest dziś rynkiem konsumenta, a nie producenta - mówi portalowi wnp.pl Zygmunt Łukaszczyk, wojewoda śląski. - Obecnie sztuką jest przede wszystkim sprzedać węgiel, a nie tylko go wydobyć.

Górnictwo to również nowe technologie oraz innowacyjne rozwiązania. Widać to doskonale na przykładzie rodzimych producentów maszyn i urządzeń górniczych.

W trakcie ostatnich katowickich Międzynarodowych Targów Górnictwa, Przemysłu Energetycznego i Hutniczego widać było pójście w kierunku automatyzacji oraz to, że prezentowane maszyny i urządzenia są coraz bardziej wyrafinowane. Można było też zauważyć duży postęp w systemach monitorowania zagrożeń.

KOMENTARZE (15)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 427 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP