PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wizerunek Śląska zależy od postrzegania górnictwa

Autor: PAP
21-11-2011 16:58

Sposób, w jaki swój wizerunek kształtują liderzy branży górniczej, w dużej mierze wpływa na postrzeganie całego Górnego Śląska oraz zawodu górnika - oceniają autorzy pierwszego raportu na temat medialnego wizerunku górnictwa węgla kamiennego.

Opracowany przez firmy Imago Public Relations i Press-Service Monitoring Mediów raport "Wizerunek branży górniczej 2010-2011" zaprezentowano podczas poniedziałkowej konferencji poświęconej górnictwu w Katowicach, zorganizowanej przez grupę Polskiego Towarzystwa Wspierania Przedsiębiorczości (PTWP).
Kliknij aby pobrać raport "Wizerunek branży górniczej 2010-2011"

Autorzy raportu wyliczyli, że dzięki przekazowi w mediach (tzw. publicity) liderzy wizerunkowi branży górniczej zyskali w ostatnim roku - w przeliczeniu na tzw. ekwiwalent reklamowy - 36 mln zł. Ponad 15 mln zł przyniosło komunikowanie planowanych inwestycji i raportowanie bieżącej sytuacji firmy. Spółki wizerunkowo traciły najwięcej przez strajki, katastrofy i wyroki sądowe.

Eksperci podkreślają, że to, na ile skutecznie podmioty z branży górniczej komunikują się z otoczeniem, decyduje także o wizerunku regionu oraz postrzeganiu zawodu górnika przez osoby spoza branży.

W analizowanym okresie w prasie pojawiało się od ponad 300 do 500 publikacji miesięcznie - w zdecydowanej większości (ponad 75 proc.) neutralnych i niemal po równo: negatywnych (blisko 12 proc.), jak i pozytywnych (nieco ponad 12 proc.) W większości były to duże, opiniotwórcze materiały prasowe (blisko 39 proc. wszystkich analizowanych publikacji).

"Branża górnicza należy do najczęściej komentowanych w mediach gałęzi rodzimego przemysłu. Zdecydowana większość publikacji traktujących o górnictwie dotyczy graczy branżowych" - powiedział dyrektor generalny Press-Service Monitoring Mediów, Sebastian Bykowski.

Podkreślił, że ze względu na specyfikę górnictwa, wizerunek firm przemysłu wydobywczego jest wyjątkowo wrażliwy. "Najbardziej obciążające wizerunkowo dla graczy branżowych są wypadki, katastrofy i protesty, z jakimi przychodzi zmierzyć się - również pod względem komunikowania - firmom" - wskazał Bykowski.

Najwięcej uwagi branży górniczej poświęcały media regionalne; przodowały media śląskie (1683 publikacje). Poza Śląskiem najwięcej o górnictwie pisano w województwach małopolskim i mazowieckim, jednak takich materiałów było znacząco mniej niż na Śląsku - odpowiednio 296 i 190 publikacji.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


34 599 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP