PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Wizerunek górnictwa zdominowany przez protesty, straty, afery i wypadki

Autor: PAP
17-04-2008 13:22

Górnictwo postrzegane jest głównie przez pryzmat katastrof, problemów finansowych, afer, związkowych roszczeń i protestów, a górnicze firmy wciąż robią niewiele by ten obraz zmienić - oceniają eksperci w zakresie public relations.

W czwartek w Wiśle (Śląskie), pod patronatem wicepremiera Waldemara Pawlaka, rozpoczęła się konferencja poświęcona medialnemu wizerunkowi sektora węglowego. To pierwsze takie spotkanie z udziałem kilkudziesięciu przedstawicieli zarządów i biur górniczych spółek, kopalń i instytucji związanych z branżą.
Zobacz także: Czarnym PR-em w górnictwo!

"Świadomość potrzeby public relations kształtuje się w górnictwie powoli. Firmy uczą się dbać o swój wizerunek, ale obraz branży jako całości wciąż pozostawia wiele do życzenia, mimo wielu osiągnięć i pozytywnych zmian" - ocenia pomysłodawca konferencji, wiceprezes Wydawnictwa Górniczego Jacek Srokowski.

Eksperci zauważają, że - w przeciwieństwie do pracodawców - sztukę skutecznego komunikowania się z mediami opanowały górnicze związki zawodowe. Wprawdzie rozgłos, jaki związkowcy tworzą wokół swoich działań, ma raczej charakter intuicyjny niż profesjonalny, nie sposób jednak nie doceniać jego znaczenia dla efektywności docierania do opinii publicznej.

To, jak ważny jest wizerunek zarówno firmy, jak i branży w której działa, jako pierwsze zrozumiały liczne na Śląsku fabryki maszyn i sprzętu górniczego. Te notowane na giełdzie spółki w profesjonalny sposób zaczęły dbać o to, by inwestorzy postrzegali je jako prężne podmioty gospodarcze, wdrażające nowoczesne technologie i podbijające światowe rynki.

W sytuacji gdy także pierwsze spółki węglowe stoją u progu prywatyzacji, potrzeba tworzenia pozytywnego klimatu wokół górnictwa staje się coraz bardziej widoczna. Chodzi nie tylko o to, by pokazując pozytywne strony branży akcjami górniczych spółek zainteresować inwestorów, ale także o to, by do innego spojrzenia na kopalnie przekonać opinię publiczną; także samych górników.

"Pozytywne zmiany postępują dzięki efektowi skali. Media pokazują górnictwo coraz częściej jako poważny biznes. Czasy, gdy firmy związane z tą gałęzią przemysłu nie miały co liczyć na bankowy kredyt, dawno minęły. Kontekst gospodarczy służy górnictwu dużo bardziej niż społeczny" - ocenia prowadzący czwartkowe warsztaty ekspert Rafał Czechowski, do niedawna prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 837 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

559 879 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP