PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

W JSW inwestują. Chcą zabezpieczyć się na przyszłość, bo rynek nie musi być łaskawy

Autor: wnp.pl (Jerzy Dudała)
07-10-2017 11:17
W JSW inwestują. Chcą zabezpieczyć się na przyszłość, bo rynek nie musi być łaskawy

W JSW wiedzą, że trzeba jak najlepiej wykorzystać koniunkturę, bo nie będzie ona trwała wiecznie.

Fot. Shutterstock.

W ruchu Zofiówka, należącym do Jastrzębskiej Spółki Węglowej, realizowana jest budowa poziomu 1080. Cała inwestycja ma być sfinalizowana w końcu 2026 roku.

  • Umożliwi ona bezpieczne wydobycie z macierzystego złoża Zofiówka ok. 50 mln ton węgla koksowego.
  • Prace nad budową nowego poziomu ruszyły w  roku 2008 od robót przygotowawczych do pogłębiania szybu IIz, który będzie o  ok. 175 metrów głębszy.
  • W JSW planują między innymi kontynuację realizacji projektów ukierunkowanych na zwiększenie udziału węgla koksowego w produkcji (ma wzrosnąć do około 85 proc.) oraz rozwój w obszarach perspektywicznych.
Jak wskazują w Jastrzębskim Węglu, wydawanym przez Jastrzębską Spółkę Węglową, obecnie szyb IIz ma głębokość 929,5 metra, natomiast po zakończeniu prac jego głębokość sięgnie 1104 metrów.

W roku 2015 z uwagi na brak środków, trzeba było przerwać głębienie szybu. Wiosną 2017 roku roku prace wznowiono.

W  pierwszym etapie prac wykonano otwór wielkośrednicowy z chodnika transportowego na poziomie 950,75 do istniejącego dna szybu, z którego urobek transportuje się odstawą taśmową na poziom 900.

Najpierw w szybie IIz zabudowano tzw. sztuczne dno, co umożliwiło brygadom pogłębiającym szyb na pracę podczas normalnej eksploatacji szybu.

Gotowa jest również - przypominają w Jastrzębskim Węglu - komora maszyny wyciągowej, w której do końca roku mają zostać zabudowane urządzenia do głębienia szybu.

Z precyzją podczas robót


Pod szybem, na głębokości 1080 metrów z podszybia szybu IIz, wiercony jest kolejny otwór wielkośrednicowy, do chodnika transportowego, który na całej swej długości będzie orurowany.

Otwór wielkośrednicowy ma służyć do zrzutu urobku w trakcie kolejnego etapu pogłębiania szybu. Technologia jego pogłębiania przewiduje urabianie dna szybu przy pomocy robót strzałowych.

Prace nad jego pogłębianiem i zbrojeniem mają się zakończyć w roku 2020. Dla usprawnienia jazdy ludzi szybem IIz kopalnia wydłużyła górniczy wyciąg szybowy przedziału płd. z poz. 705 do poz. 900, na który obecnie zjeżdża i wyjeżdża większość załogi.

Niespełna 100 metrów od szybu realizowana jest kolejna istotna inwestycja dla Zofiówki. Na poziomie 900 budowany jest bowiem drugi podziemny zbiornik węgla. Będzie on w stanie pomieścić 2 tys. metrów sześc. surowca.

NA GIEŁDZIE


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

34 551 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

714 666 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 936 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP