Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

SRK odrzuciła ponad 7,1 tys. wniosków o rekompensat za deputat węglowy

Autor: PAP/AH
23-01-2018 18:21
SRK odrzuciła ponad 7,1 tys. wniosków o rekompensat za deputat węglowy

Wnioski o rekompensaty składali obecnie pracujący górnicy, jak i osoby, które przeszły na emerytury po 1 stycznia 2015 r. Te wnioski nie podlegają ustawie.

Fot. PTWP

Spółka Restrukturyzacji Kopalń (SRK), która wciąż weryfikuje część wniosków o 10-tysięczną rekompensatę z tytułu utraty prawa do bezpłatnego węgla, wysłała dotąd ponad 7,1 tys. decyzji o odmowie wypłaty tego ustawowego świadczenia - wynika z informacji SRK.

  • SRK dotąd wypłaciła prawie 155 tys. ustawowych rekompensat.
  • Od odmowy przyznania rekompensaty, która musi mieć formę pisemną, przysługuje odwołanie.
  • Według przedstawicieli SRK zdarzają się przypadki, kiedy wysłane przez spółkę rekompensaty wracają do nadawcy, bo nie zostały podjęte w terminie lub trafiły pod błędnie podany adres.
- Wśród wniosków weryfikowanych powtórnie dużo jest takich, które nie podlegają ustawie. Część z nich złożyły osoby nadal pracujące w spółkach węglowych lub takie, które w ogóle nie pobierały deputatu. Stwierdzamy przypadki wniosków przekazanych przez osoby, które przeszły na emerytury po 1 stycznia 2015 r.; te grupy osób otrzymują listownie decyzje odmowne; niestety, wydłuża to proces sprawdzania pozostałych wniosków - powiedział we wtorek prezes SRK Tomasz Cudny.

Od odmowy przyznania rekompensaty, która musi mieć formę pisemną, przysługuje odwołanie do sądu pracy i ubezpieczeń społecznych w terminie 14 dni od dnia otrzymania odmowy. Dotąd SRK wysłała wnioskodawcom 7140 decyzji odmownych.

- Proces weryfikacji jest pracochłonny, gdyż każdy z wniosków wymaga dokładnego sprawdzenia - wyjaśnił prezes Cudny. Spółka zapewnia, że do weryfikacji wniosków skierowani zostali najlepsi specjaliści z doświadczeniem nabytym w referatach węglowych kopalń.

Według przedstawicieli SRK zdarzają się przypadki, kiedy wysłane przez spółkę rekompensaty wracają do nadawcy, bo nie zostały podjęte w terminie lub trafiły pod błędnie podany adres. O takich przypadkach, a także np. o brakujących dokumentach do złożonych wniosków, pracownicy SRK będą informować wnioskodawców telefonicznie. Czynne są również punkty obsługi klienta. Spółka zapewnia, że żaden wniosek o rekompensatę nie pozostanie bez odpowiedzi.

SRK, która dotąd wypłaciła prawie 155 tys. ustawowych rekompensat, codziennie powtórnie weryfikuje kilkaset wniosków dotyczących wypłaty tego świadczenia. Do osób, których wnioski zawierały wady formalne, przesyłane są prośby z informacjami, co w konkretnym wniosku należy uzupełnić.

KOMENTARZE (8)


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

35 970 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

723 623 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 958 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP