PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Program dla górnictwa: mocne i słabe strony sektora oraz cele do zrealizowania

Autor: WNP.PL (Jerzy Dudała)
30-01-2017 06:20 |  aktualizacja: 31-01-2017 10:32
Program dla górnictwa: mocne i słabe strony sektora oraz cele do zrealizowania
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

W programie dla górnictwa do 2030 roku zwrócono m.in. uwagę na potrzebę opracowania i wdrożenia we współpracy z Ministerstwem Rozwoju oraz spółką Węglokoks promocyjnego Programu Wsparcia Eksportu Węgla Energetycznego - dowiedział się portal wnp.pl.

Górnictwo: mocne i słabe strony

Istotnym kierunkiem będzie też ten zmierzający do zwiększenia sprzedaży węgli „eko” w ramach sprzedaży internetowej wraz z dostawą do odbiorcy oraz rozwój kompleksowości procesu zbytu i dostaw.
W programie dla górnictwa do 2030 roku przedstawiono między innymi analizę strategiczną sektora górnictwa węgla kamiennego.

Wskazując na czynniki wewnętrzne określono mocne i słabe strony.

- Wśród tych mocnych stron zwrócono między innymi uwagę na znaczną pod względem ilościowym oraz jakościowym bazę zasobową węgla kamiennego - mówi portalowi wnp.pl szef jednej z firm górniczych. - Wskazano, że na koniec 2015 roku zasoby przemysłowe w złożach zagospodarowanych wynosiły 3,6 mld ton, przy wielkości zasobów bilansowych w złożach niezagospodarowanych wynoszących 31,2 mld ton. Wskazano też na długi cykl życia produktu i możliwość produkcji węgli wysokojakościowych oraz na kompleksowe zarządzanie całym procesem produkcyjno-sprzedażowym.

Nasz rozmówca zaznacza, że wskazano także na wysoki potencjał technologiczny związany z wysokim stopniem mechanizacji ścian, na wysoki stopień rozpoznania zagrożeń naturalnych oraz na skuteczną profilaktykę przeciwdziałania zagrożeniom naturalnym w polskich kopalniach.

Czytaj także: Mają powstać węglowe dywizje - oto założenia programu dla górnictwa do 2030 roku

Zwrócono też uwagę na sprawną logistykę materiałową oraz wysokie możliwości magazynowania produkcji, czy też na kompleksowe zarządzanie całym procesem marketingu i sprzedaży, a ponadto na dobre rozpoznanie krajowego rynku odbiorców oraz szeroki asortyment oferowanego produktu wynikający z różnorodności typów wydobywanego węgla, jak również możliwości jego wzbogacania.

W gronie mocnych stron wskazano też na rozwiniętą sieć autoryzowanych sprzedawców, na spory potencjał w zakresie możliwości przetwarzania węgla oraz na doświadczenie i kwalifikacje załóg górniczych.

- Wskazano także na gotowość i zaangażowanie partnerów społecznych do współdziałania w zakresie rozwiązywania problemów związanych z realizacją polityki zatrudnienia - zaznacza nasz rozmówca.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


15 804 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP