Polska Grupa Górnicza ma około 40 proc. udziału w rynku. Przy czym ponad 18 mln ton sprzedajemy do prywatnych podmiotów - podkreśla Tomasz Rogala, prezes zarządu Polskiej Grupy Górniczej.
Szef PGG wskazuje, że obecnie jesteśmy w dołku wywołanym przez dekoniunkturę.
Warto jednak zastanowić się nad tym, jak wyglądałaby PGG, gdyby ceny odbudowały się po 1,5-2 zł na gigadżulu.
- Polska Grupa Górnicza ma około 40 proc. udziału w rynku. Przy czym ponad 18 mln ton sprzedajemy do prywatnych podmiotów - zaznacza prezes Tomasz Rogala. - Będziemy dbać o klientów. Zamierzamy też odzyskać tych, których straciliśmy na przestrzeni ostatnich lat. To też będzie stanowić jeden z elementów systemu zarządzania Polską Grupą Górniczą. Ten system zarządzania oraz redukcja kosztów produkcji mają nam umożliwić osiąganie wytyczonych celów. Myślę, że to możliwe do wykonania.
W trakcie Europejskiego Kongresu Gospodarczego prezes Tomasz Rogala zaznaczył, że powstanie PGG to po pierwsze zapobieżenie dużej destabilizacji części sektora górnictwa węglowego, a po drugie rozpoczęcie procesu optymalizacji, która ma zmierzać do tego, aby PGG była przedsiębiorstwem, które głównie jest skoncentrowane na zaspokajaniu rynku klienta wewnętrznego.
- Deklaracje rządu w osobie Pana ministra Tchórzewskiego sprowadzają się do określenia węgla jako paliwa energetycznego i jako podstawę energii. Naszym zadaniem jest zapewnienie tego, aby dostarczać ten węgiel w konkurencyjnej cenie, żeby zaspakajać rynek klienta wewnętrznego, który jest nam najbliższy - podkreślił prezes Rogala.
Zwrócił też uwagę na fakt, iż projekt powstania kopalń zespolonych, to uproszczenie systemu zarządzania nad jednostkami wydobywczymi i doprowadzenie do tego, by mniejsza liczba nadzoru technicznego była potrzebna do realizowania tego samego procesu produkcyjnego.
Prezes Tomasz Rogala zaznaczył też: - przy ustalaniu polityki sprzedaży nie rozmawiamy o obniżaniu cen, to nie ta metoda i kierunek, ale mówimy o produkcie, sposobie jego dostawy i aby to właśnie było bardziej cenowo atrakcyjne.
Jerzy Dudała
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Prezes PGG: nasz core-business to obsługa rynku krajowego