PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Posłowie chcą od MTBiGM więcej konkretów

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
27-09-2012 14:52

Posłowie sejmowej komisji infrastruktury przerwali debatę nad informacją dwóch resortów - transportu i rozwoju regionalnego - o projektach infrastruktury finansowanej w nowej perspektywie finansowej 2014-2020 wnioskując, aby w szczególności MTBiGM przedłożyło merytoryczne materiały.

- Usłyszeliśmy okrągłosłowe referaty - powiedział poseł Andrzej Adamczyk, wnioskujący o przerwanie posiedzenia. - Uwłacza godności posła stwierdzenie resortu transportu w pierwszym zdaniu informacji, że obecnie nie jest możliwe wskazanie listy projektów inwestycyjnych. Jak mówiło wcześniej trzech posłów, oczekiwali oni bardziej praktycznych wiadomości, np. jakie konkretne projekty inwestycyjne i w jakiej kolejności są przygotowywane do realizacji od 2014 roku, czy zadania które nie będą zrealizowane w tej perspektywie finansowej, przejdą do finansowania na kolejną, czy kończy się program drogowy, itp.
- To są ważne sygnały, potrzebne także przedsiębiorstwom budowlanym - powiedział poseł Krzysztof Tchórzewski. - Jeżeli do końca tego roku resort nie ogłosi kluczowych projektów, to ze względu na długi ich cykl, jak dowodzi praktyka, w 2014 roku nie zostaną ogłoszone przetargi, a więc firmy muszą szukać innej roboty.

Z wypowiedzi wiceminister transportu Patrycji Wolińskiej-Bartkiewicz wynikało, że trwają prace nad dokumentem implementacyjnym do Strategii rozwoju transportu. Ma ona wpisać się w przyjętą w tym tygodniu przez Radę Ministrów Strategii rozwoju kraju do 2020 roku, która wyznacza ogólne kierunki dla „szczegółowych” strategii.

- Bez posiadania planów i strategii, nie będzie można skorzystać ze środków unijnych - powiedziała wiceminister. - One pozwolą też określić hierarchię potrzeb i wybór zadań, aby nie dochodziło do sytuacji, że wykorzystuje się dofinansowanie tylko dlatego, by nie przepadło.

MTBiGM ma wstępne rozeznanie potrzeb inwestycyjnych w sektorze transportu (280 mld zł), które wielokrotnie przekracza możliwe do pozyskania środki unijne i ze współfinansowania krajowego. - Dlatego przygotowujemy obiektywne kryteria wyboru projektów, które ogłosimy do końca października - dodała wiceminister.

Kryteria te będą oparte na mierzalnych czynnikach, jak np. przepustowość infrastruktury, budowa sieci zintegrowanej, komplementarność, stopień „ekologiczności” projektu, itp.

Z wypowiedzi przedstawicieli resortu wynikało, że w latach 2014-2020 Polska może spodziewać się zbliżonego poziomu dofinansowania inwestycji infrastrukturalnych, jak w bieżącej perspektywie finansowej, choć zmieni się ich struktura wydatkowania - np. zdecydowanie mniej pieniędzy trafi na inwestycje drogowe. Bardziej pewne dane o przyszłym wieloletnim budżecie UE pozna 22 listopada, po szczycie unijnym.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 125 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP