PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Na Kanał Gliwicki wyruszył pierwszy od pięciu lat transport węgla

Autor: PAP
14-07-2017 13:07

Pierwsza od pięciu lat załadowana węglem barka wypłynęła w piątek ok. południa z Portu Gliwice na Kanał Gliwicki. Ma ona dowieźć węgiel tą drogą wodną i dalej Odrą do elektrociepłowni Kogeneracja we Wrocławiu.

Wyraził przy tym nadzieję na powodzenie rządowych planów udrożnienia Odrzańskiej Drogi Wodnej i przywrócenia najważniejszym polskim rzekom funkcji transportowej. Zadeklarował, że grupa OT Logistics jest gotowa wspierać polską logistykę poprzez znaczne zwiększenie wolumenu towarów transportowanych rzekami.

W lipcu wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Jerzy Materna, odpowiadając w Sejmie na pytania posłów dotyczące wykorzystania Kanału Gliwickiego, zadeklarował starania, by znaleźć w tym roku 50 mln zł na przywrócenie jego żeglowności w podstawowym zakresie.

Materna wyjaśniał, powołując się na informacje przekazane przez zarządcę tej drogi wodnej - Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach - że pieniądze w tej wysokości umożliwią likwidację osadów dennych, zakwalifikowanych jako niebezpieczne, najbardziej zamulonego odcinka kanału Dzierżno - Port Gliwice, a także modernizację umocnień brzegowych.

W planach ministerstwa określonych w "Założeniach do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020 z perspektywą do 2030" znajduje się m.in. osiągnięcie międzynarodowej klasy żeglowności na Odrzańskiej Drodze Wodnej oraz włączenie jej w sieć europejskich dróg wodnych. Pierwszym krokiem do realizacji tego priorytetu jest likwidacja tzw. wąskich gardeł, czyli miejsc ograniczających żeglugę śródlądową.

Obecnie na Kanale Gliwickim, przy wsparciu środkami Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, prowadzona jest modernizacja czterech z sześciu śluz (śluzy w Rudzińcu i Kłodnicy zostały już przy wsparciu POIiŚ na lata 2007-2013 zmodernizowane - prace zakończyły się w 2015 r.). Jeden z obecnych projektów ma trwać do końca 2018 r.; drugi - do końca 2020 r.

Dodatkowy zakres prac na Kanale Gliwickim ma określić studium wykonalności dla modernizacji Odrzańskiej Drogi Wodnej - przetarg na wykonanie tego dokumentu ma być ogłoszony w ciągu kilku tygodni.

Śląskie Centrum Logistyki obsługuje m.in. gliwicki port rzeczny, kolejowy i drogowy terminal przeładunkowy oraz magazyny i biura. Należy w ponad trzech czwartych do samorządu Gliwic. Mniejszościowi akcjonariusze to m.in. DB Cargo Polska oraz OT Logistics.

Grupa kapitałowa OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i jednym z największych na południowym wybrzeżu Morza Bałtyckiego w zakresie obsługi ładunków masowych, suchych i drobnicy. Zarządzając flotą ok. 800 jednostek śródlądowych jest też największą firmą w transporcie śródlądowym w Niemczech Wschodnich i Polsce. Grupa skupia ponadto podmioty wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, spedycji i logistyce.
Podobał się artykuł? Podziel się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 713 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

303 726 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP