Jastrzębska Spółka Węglowa zdecydowała się na sprzedaż Jastrzębskiej Agencji Turystycznej, w której ma 100 proc. udziałów. Cena wywoławcza to 18,1 mln złotych.
JAT powstała 10 lat temu, trafiły do niej ośrodki wczasowe i obiekty rekreacyjne należące wcześniej do jastrzębskich kopalń. Znajdują się one w atrakcyjnych pod względem turystycznym regionach Polski, a więc w górach, nad morzem i na Mazurach. Roczne obroty spółki sięgają niemal 6 mln złotych, co plasuje ją wśród średniej wielkości firm działających w branży turystycznej.
Jastrzębska Agencja Turystyczna jest obecnie właścicielem siedmiu obiektów, w tym trzech ośrodków wypoczynkowych: Diamentu w Pobierowie - usytuowanego w odległości 500 m od szerokiej piaszczystej plaży, Neptuna w Sianożętach - położonego nad samym morzem oraz ośrodka Dargin w Harszu na Mazurach. Oprócz nich do JAT należą dwa ośrodki w górach - Jastrzębianka w Zakopanem i wyciąg narciarski Złoty Groń w Istebnej oraz obiekty miejskie: Centrum Szkoleniowo - Rekreacyjne Diament w Jastrzębiu Zdroju i Górnicze Centrum Kultury w Jastrzębiu.