PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

JSW: siła i odporność, czyli strategiczne umocnienie

Autor: wnp.pl (Jerzy Dudała)
14-08-2017 08:18
JSW: siła i odporność, czyli strategiczne umocnienie
Fot. mat. pras.

Jastrzębska Spółka Węglowa, produkująca węgiel koksowy, jest wśród polskich producentów węgla najbardziej narażona na wahania koniunktury. Celem firmy jest więc przygotowanie się na gorsze czasy, które wcześniej czy później, ale jednak znów się pojawią.

We wrześniu br. Jastrzębska Spółka Węglowa ma zaprezentować swą strategię do 2030 roku. Celem strategii jest stworzenie firmy odpornej na wahania koniunktury, co wyraźnie odczuła ona w ostatnich latach. JSW udało się przetrwać najtrudniejszy okres, ale w spółce nie mają złudzeń - wcześniej czy później kryzys powróci.

Rozwój, czyli słowo-klucz


Obecnie, zaznaczają w JSW, pora skoncentrować się na przyszłości i optymalnym rozwoju, rozumianym jako wdrażanie najnowszych technologii produkcji, pobudzanie innowacyjności czy wzrost efektywności. W najbliższych kilku latach produkcja węgla koksowego w kopalniach JSW ma osiągnąć poziom 85 procent ogólnej produkcji. Na rynku węgla energetycznego oferta JSW jest tylko uzupełnieniem, a zatem zamierza ona skoncentrować się na wydobyciu węgla koksowego. Pozwala on bowiem osiągać wyższe marże.   

- Firmie potrzebna jest długofalowa strategia działania, która przygotuje nas do ciężkich czasów, do radzenia sobie na niestabilnym i dynamicznie zmieniającym się rynku węgla i koksu - zaznaczył niedawno w rozmowie z portalem wnp.pl Daniel Ozon, p.o. prezesa zarządu Jastrzębskiej Spółki Węglowej.

Grupa Kapitałowa JSW zakończyła 2016 rok zyskiem netto w wysokości 4,4 mln złotych. GK JSW 2015 rok zamknęła stratą netto w wysokości 3 285,2 mln zł, co w dużej mierze było efektem dokonanych odpisów aktualizujących wartość majątku. W 2016 roku kopalnie JSW wyprodukowały 16,8 mln ton węgla, w tym 11,6 mln ton węgla koksowego i 5,2 mln ton węgla do celów energetycznych. Sprzedaż ogółem węgla przez JSW  ukształtowała się na poziomie 17,2 mln ton.

Powodem dynamicznego wzrostu cen spotowych w trzecim i czwartym kwartale 2016 roku były przede wszystkim ograniczenia po stronie podażowej, wynikające z wprowadzenia regulacji wydobycia w Chinach, ogłoszenia siły wyższej w Australii oraz zamykania kopalń w USA.

To doprowadziło do krótkoterminowej kumulacji niedoborów węgla koksowego na globalnym rynku, jednak już pod koniec roku mieliśmy do czynienia z odwróceniem tego trendu.

W JSW wskazują, że najistotniejszym elementem strategii jest koncentracja działalności wszystkich jej podmiotów wokół efektywnej produkcji węgla koksowego i sprzedaży końcowego produktu, jakim jest dla Grupy JSW koks. W JSW zamierzają wykorzystać to, że funkcjonują na rynku jako grupa węglowo-koksowa. Cel do osiągnięcia? Jest nim pozycja lidera rynku krajowego i unijnego, elastycznie reagującego na potrzeby rynku oraz odpornego na wahania cyklu koniunkturalnego.

NA GIEŁDZIE


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

28 364 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

608 171 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 045 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.