PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

JSW: pracownicy otrzymają 4300 zł netto nagrody jednorazowej

Autor: wnp.pl (Jerzy Dudała)
29-06-2017 08:05
JSW: pracownicy otrzymają 4300 zł netto nagrody jednorazowej
Fot. PTWP (Andrzejw Wawok)

Wartość posiłków regeneracyjnych, tzw. flapsów, wzrośnie w Jastrzębskiej Spółce Węglowej od 1 lipca do 19 zł, pracownicy otrzymają również jednorazową nagrodę - dowiedział się portal wnp.pl.

Jak się dowiedzieliśmy, reprezentatywne organizacje związkowe działające w Jastrzębskiej Spółce Węglowej - Solidarność, Federacja Związku Zawodowego Górników Jastrzębskiej Spółki Węglowej SA oraz Kadra podpisały porozumienie z zarządem spółki.
Wartość posiłków regeneracyjnych, tzw. flapsów, dla pracowników uprawnionych, wzrośnie w Jastrzębskiej Spółce Węglowej od 1 lipca do poziomu 19 zł.

Ponadto w związku z dobrymi wynikami osiąganymi przez spółkę, pracownicy otrzymają nagrodę jednorazową o wartości 4300 zł netto. Ma ona zostać wypłacona 4 września.

Grupa Kapitałowa JSW zamknęła pierwszy kwartał 2017 roku zyskiem netto w wysokości 863 mln zł, w porównaniu do straty w wysokości 59,5 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wynik samej JSW był lepszy i ukształtował się na poziomie 955,4 mln zł versus 62 mln zł w analogicznym okresie 2016 roku.

Te wyniki znalazły przełożenie na rentowność EBITDA Grupy Kapitałowej za okres trzech miesięcy 2017 roku, która wyniosła 1 239,7 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie 2016 roku wyniosła jedynie112 mln zł.

To efekt między innymi wzrostu cen węgla i koksu na światowym rynku oraz działań restrukturyzacyjnych podjętych przez spółkę. 

W 2016 roku kopalnie JSW wyprodukowały 16,8 mln ton węgla, w tym 11,6 mln ton węgla koksowego i 5,2 mln ton węgla do celów energetycznych. Sprzedaż ogółem węgla przez JSW  ukształtowała się na poziomie 17,2 mln ton. JSW ostatnio pracowała nad nową strategią.

Jej celem - wskazuje Daniel Ozon, p.o. prezesa JSW - jest stworzenie firmy odpornej na wahania koniunktury, co wyraźnie odczuła ona w ostatnich latach. JSW udało się bowiem przetrwać najtrudniejszy okres, ale wcześniej czy później kryzys powróci. 

- To normalne w naszej branży. Najistotniejszym elementem strategii jest koncentracja działalności wszystkich jej podmiotów wokół efektywnej produkcji węgla koksowego i sprzedaży końcowego produktu, jakim jest dla naszej grupy koks - zaznaczył w niedawnym wywiadzie dla portalu wnp.pl Daniel Ozon. - Musimy wykorzystać to, że funkcjonujemy na rynku jako grupa węglowo-koksowa. Nasz cel to pozycja lidera rynku krajowego i unijnego, elastycznie reagującego na potrzeby rynku oraz odpornego na wahania cyklu koniunkturalnego. 

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (47)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 713 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

303 726 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP