Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Innowacje cenne dla przyszłości górnictwa

Autor: wnp.pl (Jerzy Dudała)
12-09-2013 13:52
Innowacje cenne dla przyszłości górnictwa
fot. PTWP

Bez wprowadzania rozwiązań innowacyjnych trudno będzie na dłuższą metę myśleć o poprawie efektywności w polskim górnictwie.

Prof. Józef Dubiński, dyrektor Głównego Instytutu Górnictwa zaznacza, że istotnym jest, żeby innowacyjne rozwiązania trafiały do polskich kopalń.
- Przy czym najlepsze są takie projekty, gdzie uczestniczy strona przemysłowa i naukowa, bo wówczas każdemu zależy na końcowym wyniku - mówi prof. Dubiński. - Muszą być w polskim górnictwie działania proefektywnościowe, trzeba ten węgiel wydobywać taniej. A bez innowacyjności nie będzie poprawy efektywności.

Tematyka innowacji dla górnictwa poruszana też była w trakcie konferencji „Globalny rynek górniczy - wizja przyszłości” zorganizowanej 10 września przez Grupę PTWP, wydawcę m.in. Miesięcznika Gospodarczego Nowy Przemysł i portalu wnp.pl. Według prof. Józefa Dubińskiego ważne jest też kształcenie górniczych kadr.

- Należy wyszukiwać najzdolniejszych i umożliwiać im kształcenie pod kątem technicznym oraz językowym - podkreśla prof. Dubiński. - Bez znajomości języków obcych trudno się poruszać obecnie po świecie i zapoznawać z nowymi rozwiązaniami.

Jarosław Zagórowski, prezes Jastrzębskiej Spółki Węglowej, wskazuje, że dzięki innowacyjności można pokonywać problemy, których pojawia się coraz więcej przy znacznie trudniejszych warunkach górniczo-geologicznych.

- Schodzimy bowiem z wydobyciem coraz niżej - mówi prezes Zagórowski. - Musimy więc stworzyć warunki producentom, by mieli gdzie testować rozwiązania innowacyjne, bo to w przyszłości będzie dla nas opłacalne.

W Kompanii Węglowej wdrożono program motywacyjny w zakresie wynalazczości. Jest duże zainteresowanie kadr inżynierskich w tym zakresie.

- Każda złotówka wydana w zakresie wynalazczości przynosi 10 zł efektu - mówi Marek Uszko, wiceprezes Kompanii Węglowej.

Roman Łój, prezes Katowickiego Holdingu Węglowego przyznaje, że wiadomym jest, iż nowe rozwiązania muszą przechodzić testy.

- A zatem w KHW nie bronimy się przed nowymi rozwiązaniami - mówi prezes Łój. - Przy właściwym podejściu obu stron można zminimalizować ryzyka przy wprowadzaniu nowych produktów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP