Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Górnictwo musi docenić znaczenie Public Relations

Autor: wnp.pl (Jerzy Dudała)
30-10-2008 10:25
Górnictwo musi docenić znaczenie Public Relations

Bez inwestycji w PR górnictwo nie poprawi swego wizerunku i nie dotrze do społeczeństwa z przekazem o ogromnej roli węgla - prognozuje portal wnp.pl.

Nie wystarczy być potrzebnym i produkować strategiczny towar. Trzeba jeszcze dotrzeć do różnych - często nieprzychylnych - środowisk z informacjami na temat prowadzonych u siebie zmian i realizowanych przedsięwzięć.
Spółki węglowe nadal nie zwracają uwagi na potrzebę budowy własnej reputacji. Mało tego, czasem wręcz można odnieść wrażenie, że wychodzą w nich z założenia, że postrzeganie górnictwa jest tak złe, że żadne zabiegi nie pomogą w poprawie jego wizerunku.

Bez prowadzenia rozległych działań z zakresu Public Relations trudno będzie chociażby przeprowadzić udanie prywatyzację spółek węglowych poprzez giełdę. Na razie sytuacja na rynku kapitałowym nakazuje przemyślenie wariantów alternatywnych dla spółek.

Jednak, kiedy sytuacja się ustabilizuje, to temat prywatyzacji poprzez giełdę stanie się aktualny. A niestety nie widać osób, które byłyby w stanie reprezentować spółki węglowe za granicą. Potrzeba ludzi, którzy znają języki obce i potrafią rozmawiać z bankami i innymi instytucjami finansowymi.

- Szkoda, że w górnictwie nie działa już Konrad Miterski - ocenia Jerzy Markowski, były wiceminister gospodarki. I wielu przyznaje mu rację, bo Miterski, gdy był szefem rady nadzorczej Katowickiego Holdingu Węglowego, mocno angażował się w przyszłościowe dla holdingu projekty i nie miał problemów, by mówić o tematach niepopularnych, pomijanych w branży milczeniem.

Tacy ludzie, jak on, są potrzebni branży górniczej. Sprawni menedżerowie, znający języki obce i świat finansów oraz nie mający kompleksów przy kontaktach z osobami zza granicy.

Public Relations to ciągłe przekazywanie rzetelnych, sprawdzonych informacji. To działanie zaplanowane i długofalowe, pozwalające na ukazanie firmy w lepszym świetle i wpływające na burzenie stereotypów.

Czy polskie spółki węglowe prowadzą działania z zakresu Public Relations? Odpowiedź brzmi: nie!

Polskie górnictwo nadal postrzegane jest przez pryzmat wielu stereotypów. Nadal traktowane jest przez wielu jako „czarna dziura”, do której muszą się dorzucać przedstawiciele innych branż.

Prawda o górnictwie jest zgoła odmienna - zasila ono budżet państwa ogromnymi kwotami z tytułu odprowadzanych podatków.

Jednak spółki węglowe nie prowadzą rzetelnej i całościowej (obejmującej wszelkie obszary działalności) polityki informacyjnej. Wręcz przeciwnie - w tym zakresie tkwią jeszcze w głębokim PRL-u uważając, że najlepszą polityką informacyjną jest nie podawanie żadnych informacji. Najwyższa pora, żeby to się zmieniło.

Jerzy Dudała



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 964 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP