Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Górnictwo 2011: spółki węglowe i samorządy muszą wypracować kompromis

Autor: wnp.pl (Jerzy Dudała)
24-11-2011 10:28
Górnictwo 2011: spółki węglowe i samorządy muszą wypracować kompromis
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Samorządy i spółki węglowe są zdane na siebie. Jeżeli nie będą kooperować, to tylko na tym stracą.

Do tego wniosku i wielu innych doszli uczestnicy panelu Sektor wydobywczy a społeczności lokalne, który odbył się w ramach konferencji Górnictwo 2011.
Zobacz także pozostałe relacje z konferencji: Efektywność, koszty, finansowanie - najważniejsze wątki konferencji Górnictwo 2011
Górnictwo 2011: inwestycje to konieczność

Region postrzegany przez pryzmat górnictwa

Panel rozpoczął się od przedstawienia raportu opracowanego przez Imago PR oraz Press-Service Monitoring Mediów.

Autorzy raportu wyliczyli, że dzięki przekazowi w mediach liderzy wizerunkowi branży górniczej zyskali w ostatnim roku - w przeliczeniu na tzw. ekwiwalent reklamowy - 36 mln zł. Analizowano jedynie publikacje prasowe z pominięciem programów telewizyjnych, radiowych oraz z pominięciem tekstów publikowanych w internecie.

Autorzy raportu wskazali, że to, na ile skutecznie podmioty z branży górniczej komunikują się z otoczeniem, decyduje też o wizerunku regionu oraz postrzeganiu zawodu górnika przez osoby spoza branży.

W analizowanym okresie w prasie pojawiało się od ponad 300 do 500 publikacji miesięcznie - w zdecydowanej większości (ponad 75 proc.) neutralnych i niemal po równo: negatywnych (blisko 12 proc.), jak i pozytywnych (nieco ponad 12 proc.) W większości były to duże pogłębione artykuły prasowe stanowiące blisko 39 proc. wszystkich analizowanych publikacji.

- Branża górnicza należy do najczęściej komentowanych w mediach gałęzi rodzimego przemysłu - mówił dyrektor generalny Press-Service Monitoring Mediów, Sebastian Bykowski.

Zbyszek Zaborowski, poseł SLD, zaznaczył, że szkoda, iż pominięto w analizie programy telewizyjne.

- Ludzie mało czytają, głównie czerpią wiedzę z programów telewizyjnych - mówił Zaborowski. - Telewizja oraz internet to media o największej sile rażenia.

Przedstawiono też wyniki sondażu, jaki redakcja Dziennika Zachodniego przeprowadziła na temat odbioru branży górniczej, wspierając przygotowanie konferencji Górnictwo 2011.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP