PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ewa Chronowska, prezes Capital Ventures: światowy KGHM

Autor: wnp.pl (Jerzy Dudała)
21-12-2012 12:09

Od rozpoczęcia transformacji minęły ponad dwie dekady, jednak Polska nie zdołała stworzyć praktycznie ani jednej globalnej marki - zaznacza w rozmowie z portalem wnp.pl Ewa Chronowska, prezes zarządu Capital Ventures.

Ewa Chronowska wskazuje, że co prawda mamy wiele marek o bardzo silnej pozycji krajowej, sektorowej, a nawet o europejskim zasięgu, jednak w porównaniu do światowych czy chociażby europejskich gigantów, dzieli je istna przepaść.
- Nic dziwnego, że wielkie nadzieje na zaistnienie w świecie skierowane są w stronę spółki KGHM SA, która dzięki sfinalizowaniu rekordowej transakcji przejęcia kanadyjskiej Quadry za 9 mld zł ma obecnie w Polsce największy globalny potencjał - podkreśla Ewa Chronowska. - W wyniku akwizycji KGHM uzyskał dostęp do światowych projektów wydobywczych na trzech kontynentach znacząco umacniając swoją pozycję wśród światowych liderów. Obecnie KGHM jest czwartą potęgą na świecie pod względem posiadanych złóż i siódmą pod względem produkcji miedzi, a w 2011 roku spółka zajęła pierwszą pozycję w produkcji srebra. Istotnym i strategicznym krokiem w celu budowy globalnej, rozpoznawalnej marki była również zmiana nazwy przez Quadrę na KGHM International - zaznacza Ewa Chronowska.

I dodaje, że już dzięki przejęciu Quadry, KGHM stał się globalną marką i zdobył cenne doświadczenie w prowadzeniu działalności na czterech kontynentach, w przeciwieństwie do wielu polskich firm posiadających za granicą jedynie spółki handlowe, w obszarze międzynarodowych akwizycji i funkcjonowania w innych kulturach biznesowych czy dostęp do know-how.

- I tę zdobytą przy transakcji unikalną wiedzę oraz doświadczenie spółka postanowiła przekazać przedsiębiorcom w ramach stworzonego wspólnie z ICAN Institute think tanku Poland Go Global - mówi Ewa Chronowska. - Inicjatywa ta zakłada z jednej strony dzielenie się wiedzą na temat globalnej ekspansji z polskimi menedżerami w ramach warsztatów, szkoleń i konferencji, a zdrugiej - bezpośrednią współpracę biznesową. KGHM będzie zapraszał polskie firmy, których oferty będą konkurencyjne do współpracy ze swoimi zagranicznymi filiami. Dzięki inicjatywie KGHM dynamicznie rozwijające się i inwestujące za granicą polskie firmy mogą sobie pomagać w globalnej ekspansji. Z punktu widzenia państwa i przedsiębiorców Poland Go Global jest więc niezwykle istotnym przedsięwzięciem. Jednak bez wsparcia rządu w skutecznej promocji Polski i polskich firm za granicą, na zmianę postrzegania naszego kraju i wykreowanie globalnej marki na miarę amerykańskiej Coca-Coli, czy niemieckiego Mercedesa przyjdzie nam poczekać - podsumowuje Ewa Chronowska.

KOMENTARZE (11)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP