PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dyrektorzy z KHW: ostra walka o lepszą sprzedaż węgla

Autor: wnp.pl (Jerzy Dudała)
03-02-2014 08:36
Dyrektorzy z KHW: ostra walka o lepszą sprzedaż węgla
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Holding dostarcza rocznie do małych i średnich odbiorców kilka milionów ton węgla. Mimo antywęglowej propagandy wolumen ten stale rośnie - mówią dla portalu wnp.pl Waldemar Rasała, dyrektor Zespołu Odbiorców Strategicznych w Katowickim Holdingu Węglowym i Leon Kurczabiński, dyrektor Zespołu Strategii Sprzedaży KHW.

Co Panowie sądzą o problemie sprzedaży węgla? Opinie o sytuacji, jaka ma teraz miejsce w tym obszarze, nie napawają optymizmem...
Leon Kurczabiński: - Eksperci z różnych branż i dziedzin zasypują społeczeństwo newsami o dramatycznej sytuacji i braku perspektyw branży.

Wydaje się, że nadszedł czas na przekazanie czytelnikom portalu wnp.pl kilku ważnych informacji o aktualnej sytuacji na rynku węgla kamiennego. Przy czym punktem wyjścia do debaty o rynku węgla, musi być przybliżenie czytelnikom jego struktury i dynamiki.

Wielu autorów w swoich publikacjach zapomina, że rynek węgla kamiennego jest niejednorodnym obszarem wymiany dóbr, na którym samodzielne podmioty realizują wzajemnie korzystne transakcje.

Producenci węgla, rywalizujący o klientów, tworzą swoją ofertę w oparciu o własne możliwości produkcyjne z uwzględnieniem potrzeb klientów.

Inaczej kształtuje się relacje z dużymi odbiorcami, takimi jak energetyka, ciepłownictwo i przemysł a inaczej z indywidualnymi klientami zużywającymi węgiel w gospodarstwach domowych.

Proszę więc wymienić te podstawowe różnice.

Leon Kurczabiński: - O ile w przypadku kontraktów z podmiotami przemysłowymi każdy dostawca węgla - producent, importer, pośrednik - strzeże poufności zawartych transakcji, to w przypadku rynku komunalno-bytowego mamy do czynienia z typową rywalizacją rynkową.

Waldemar Rasała: - Od początku lat dziewięćdziesiątych minionego stulecia, po urynkowieniu handlu węglem, trwa otwarta walka wszystkich węglowych podmiotów o indywidualnego klienta.

W tym, trwającym około dwudziestu lat, okresie ukształtowały się pewne reguły funkcjonowania i wzajemnego traktowania przez zainteresowane strony.

I jaką strategię w tym zakresie przyjął Katowicki Holding Węglowy?

Waldemar Rasała: - Katowicki Holding Węglowy oparł swą strategię działania w tym segmencie rynku o zasadę maksymalnego skrócenia dystansu dzielącego producenta paliw węglowych do potencjalnego nabywcy.

Skutecznym rozwiązaniem tego problemu okazała się Sieć Autoryzowanych Sprzedawców Węgla KHW SA.

Jak przedstawia się ona na dziś?

Waldemar Rasała: - Budowana od roku 1995 sieć Autoryzowanych Sprzedawców Węgla Katowickiego Holdingu Węglowego systematycznie rozwijała strukturę i zasięg terytorialny.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 979 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP