Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Daniel Ozon, p.o. prezesa JSW: przygotować się do radzenia sobie na niestabilnym rynku

Autor: WNP.PL (Jerzy Dudała)
17-03-2017 07:10
Daniel Ozon, p.o. prezesa JSW: przygotować się do radzenia sobie na niestabilnym rynku

Chciałbym, aby poprawa efektywności towarzyszyła nam na każdym etapie procesu produkcyjnego - podkreśla Daniel Ozon.

Fot. JSW

Firmie potrzebna jest długofalowa strategia działania, która przygotuje nas do ciężkich czasów, do radzenia sobie na niestabilnym i dynamicznie zmieniającym się rynku węgla i koksu - zaznacza Daniel Ozon, p.o. prezesa zarządu Jastrzębskiej Spółki Węglowej.

Grupa Kapitałowa JSW poinformowała, że zakończyła 2016 rok zyskiem netto w wysokości 4,4 mln złotych. GK JSW 2015 rok zamknęła stratą netto w wysokości 3 285,2 mln zł, co w dużej mierze było efektem dokonanych odpisów aktualizujących wartość majątku. 
W 2016 roku kopalnie JSW wyprodukowały 16,8 mln ton węgla, w tym 11,6 mln ton węgla koksowego i 5,2 mln ton węgla do celów energetycznych. Sprzedaż ogółem węgla przez JSW  ukształtowała się na poziomie 17,2 mln ton.

Jak wskazuje Daniel Ozon, powodem dynamicznego wzrostu cen spotowych w trzecim i czwartym kwartale 2016 roku były głównie ograniczenia po stronie podażowej, wynikające z wprowadzenia regulacji wydobycia w Chinach, ogłoszenia siły wyższej w Australii oraz zamykania kopalń w USA. To doprowadziło do krótkoterminowej kumulacji niedoborów węgla koksowego na globalnym rynku, jednak już pod koniec roku mieliśmy do czynienia z odwróceniem tego trendu.

- Na rynku szybko zniknął deficyt węgla koksowego, a ceny zaczęły się normalizować - zaznacza Daniel Ozon - Przed nami również powrót do normalności, firmie potrzebna jest długofalowa strategia działania, która przygotuje nas  do ciężkich czasów, do radzenia sobie na niestabilnym i dynamicznie zmieniającym się rynku węgla i koksu. Prace nad nią już się rozpoczęły.

Celem strategii - wskazuje Daniel Ozon - jest stworzenie firmy odpornej na wahania koniunktury, co wyraźnie odczuła ona w ostatnich latach. JSW udało się przetrwać najtrudniejszy okres, ale wcześniej czy później kryzys powróci.

- To normalne w naszej branży. Najistotniejszym elementem strategii jest koncentracja działalności wszystkich jej podmiotów wokół efektywnej produkcji węgla koksowego i sprzedaży końcowego produktu, jakim jest dla naszej grupy koks - zaznaczył w niedawnym wywiadzie dla portalu wnp.pl Daniel Ozon. - Musimy wykorzystać to, że funkcjonujemy na rynku jako grupa węglowo-koksowa. Nasz cel to pozycja lidera rynku krajowego i unijnego, elastycznie reagującego na potrzeby rynku oraz odpornego na wahania cyklu koniunkturalnego.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (9)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 159 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP