Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Bogdan Fiszer, prezes Conbeltsu: dopasować ofertę do trudnych realiów górniczego rynku

Autor: wnp.pl (Jerzy Dudała)
22-09-2014 09:23
Bogdan Fiszer, prezes Conbeltsu: dopasować ofertę do trudnych realiów górniczego rynku
Fot. PTWP

Zaplecze górnictwa musi mieć taką ofertę, która będzie możliwa do zaakceptowania przez rynek - mówi portalowi wnp.pl Bogdan Fiszer, prezes firmy Conbelts Bytom.

Jak ocenia Pan sytuację na rodzimym rynku węgla?
- Na rodzimym rynku sytuacja, jak wiadomo, jest trudna. Ceny węgla w świecie spadły. Firmy z zaplecza górnictwa muszą więc podjąć działania, w ramach innowacyjnej gospodarki, w celu redukcji kosztów.

Producenci węgla, w sytuacji, kiedy spadły ceny surowca, liczą, że spadną także ceny maszyn i urządzeń. Zaplecze górnictwa musi mieć taką ofertę, która będzie możliwa do zaakceptowania przez rynek.

Dopasowanie się z ofertą do realiów rodzimego rynku umożliwi też polepszenie pozycji konkurencyjnej na rynkach zagranicznych, gdzie również producenci węgla zmagają się ze spadkiem cen surowca.

Jakie oczekiwania wiąże Pan z rynkiem Ameryki Południowej?

- Kiedy spojrzymy na mapę świata pod kątem wydobycia węgla, to na pierwszym miejscu plauje się Azja, w tym Chiny oraz Indie. Następnym istotnym obszarem jest Ameryka Północna, gdzie rocznie wydobywa się około 1 mld ton węgla. A trzeci obszar to Ameryka Południowa i Australia. Te rynki są daleko od nas. Natomiast wiążemy z nimi spore oczekiwania.

Jeżeli przykładowo chodzi o Chile, to chodzi głównie o odkrywki. Natomiast my ze swą ofertą jesteśmy nakierunkowani głównie na kopalnie głębinowe.

Nasze plany obejmują m.in. takie kraje, jak Kolumbia, Peru i Argentyna.

Przy czym bardziej otwartym rynkiem od argentyńskiego jest rynek kolumbijski czy peruwiański, a także chilijski. Te kraje mają oczywiście mocne powiązania z Hiszpanią.

Gdybyśmy mieli ścisłą współpracę z Hiszpanami, to pozwoliłaby ona między innymi na likwidację barier związanych z różnicami kulturowymi. Wtedy łatwiej byłoby nam prowadzić działania na rynkach Ameryki Południowej. Trzeba bowiem podejść do rynku Ameryki Południowej jako całości, a nie tylko do poszczególnych krajów.

W Kolumbii polskie firmy z zaplecza górnictwa są już obecne. My też przygotowujemy się do uczestniczenia w tym rynku, kończymy przygotowanie dokumentacyjne.

Co z rynkiem chilijskim?

- Chile to generalnie rzecz biorąc rynek wydobycia rudy. Trzeba więc przygotować nową ofertę dedykowaną temu rynkowi. Oczekiwania ze strony rynku chilijskiego są inne niż w przypadku rynku węgla kamiennego.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 151 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP