PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Adam Gorszanów: Polacy nie ulegają lobby antywęglowemu

Autor: wnp.pl (Jerzy Dudała)
01-04-2014 12:27
Adam Gorszanów: Polacy nie ulegają lobby antywęglowemu
Fot. (mat. pras.)

W polskim społeczeństwie wizerunek górnictwa oraz postrzeganie węgla jako źródła energii nadal kojarzy się pozytywnie - mówi dla portalu wnp.pl Adam Gorszanów, prezes Izby Gospodarczej Sprzedawców Polskiego Węgla.

Jak ocenia Pan wyniki badania dotyczącego znajomości i wizerunku producentów węgla przeprowadzonego dla Izby?
- Przeprowadzone przez TNS OBOP badanie pokazuje, że negatywna kampania medialna prowadzona przez lobby ekologiczne nie odnosi skutków.

W polskim społeczeństwie wizerunek górnictwa oraz postrzeganie węgla jako źródła energii nadal kojarzy się pozytywnie. Polacy zdecydowanie wyżej cenią sobie bezpieczeństwo, ciepło z węgla i niższą cenę energii niż tzw. czyste środowisko w wersji reprezentowanej przez fundamentalistów klimatycznych.

Co więcej, wiemy, że cena, jaką nam przyjdzie za prowadzenie rygorystycznego prawa unii europejskiej w zakresie poprawy jakości powietrza, jest stanowczo zbyt wysoka.

Cieszy również to, że nie powiodła się polityka informacyjna dyskredytująca górników jako nadmiernie uprzywilejowanej grupy zawodowej. Środowisko górnicze i politycy odpowiedzialni za gospodarkę powinni z tego wyciągnąć wnioski na przyszłość.

A co w zakresie rozpoznawalności marek producentów i dystrybutorów węgla?

- W branży nie powstały silne marki, bo management spółek węglowych nie widział potrzeby ich tworzenia.

To, że producenci nie są rozpoznawalni poprzez swoje produkty zaskutkowało gwałtownym wzrostem udziału w rynku węgla importowanego.

Ponieważ nie można było odpowiedzieć na presję cenową oraz nie było wyraźnego wyróżnienia się na rynku, węgiel importowany mógł bez przeszkód zastępować na rynku produkty krajowe.

Nie dziwi również sukces projektu skladywegla.pl. Po prostu wykorzystali to, że są pierwsi i za niewielkie pieniądze stali się marką rozpoznawalną. Cieszy rozpoznawalność marki Polski Węgiel, do której Izba od roku usiłuje zaprosić śląskich producentów.

Jakie wyzwania stoją przed Izbą w najbliższym roku?

- Najważniejsze to zmierzenie się z projektami legislacyjnymi, które mają służyć wyeliminowaniu węgla jako paliwa w tzw. małych źródłach.

Na cele tej antywęglowej krucjaty stają obecnie samorządy mamione unijnymi środkami na ekologię. Będziemy również dążyć do uporządkowania rynku węgla w Polsce. Izba ma zamiar pełnić rolę lidera w zakresie promocji węgla jako paliwa oraz niskoemisyjnej gospodarki węglowej.

Rozmawiał: Jerzy Dudała

Zobacz także:
Z czym kojarzy się węgiel i jakie podmioty górnicze znają Polacy?

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 762 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP