Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

3M Poland rozpoczął inwazję w przemyśle wydobywczym

Autor: wnp.pl (tgan)
18-08-2008 10:42

Amerykański koncern 3M mocno wchodzi na polski rynek wydobywczy. Utworzony kilka miesięcy temu nowy dział Mining, Oil & Gas zamierza zamknąć ten rok sprzedażą o wartości 6 milionów dolarów.

- Od wielu lat 3M prowadzi badania nad zaawansowanymi technologiami znajdującymi zastosowanie m.in. w górnictwie. Do tej pory struktura organizacyjna 3M Poland miała układ wertykalny. Wykorzystując doświadczenia z Ameryki Południowej, Kanady i Australii utworzono poziomą strukturę, która skupi się na klientach jednej branży – wyjaśnia Jarosław Znaleźniak, dyrektor ds. rynku wydobywczego 3M Poland.
Dotychczas 3M było obecne w polskim górnictwie jedynie w produktach związanych z ochroną osobistą górników i częściowo produktach elektrycznych np. taśmach elektroizolacyjnych. Ponadto PGNiG zaopatrywało się w filtry tej marki. Pozostała część oferty 3M Poland nie była dedykowana specjalnie dla tej branży, a więc produkty nie musiały posiadać certyfikatów dopuszczających do pracy pod ziemią.

- Dla branży wydobywczej powstała gama wysokiej jakości produktów do ochrony indywidualnej, m.in. maski ochronne, okulary, kombinezony odporne na temperatury), osprzęt kablowy, wyroby telekomunikacyjne, taśmy i kleje, detektory gazu. Jesteśmy w trakcie certyfikacji paru produktów, które były stosowane do innych aplikacji, a teraz będą wykorzystane w górnictwie. Wydobywanie węgla stało się znowu opłacalne i rozwój tej branży jest pewny. Planujemy wzrost sprzedaży dla branży wydobywczej i petrochemii o 20-30 procent każdego roku. Nasi potencjalni klienci już wiedzą, że w górnictwie ważniejsza od ceny jest jakość produktów. I to będzie nasz główny atut – mówi Znaleźniak.

Istniejący od dziewięciu miesięcy w 3M Poland nowy dział Mining, Oil & Gas będzie miał w koncernie wiodącą rolę w regionie wschodnioeuropejskim. Podobne działy powołano na Ukrainie i w Kazachstanie.

Początki działalności działu wykorzystano na dokładną analizę potrzeb i oczekiwań odbiorców. Szereg produktów jest w trakcie zdobywania odpowiednich certyfikatów. Odbyły się już przetargi, w których 3M Poland z powodzeniem uczestniczył.

- Mamy zamiar zamknąć 2008 rok sprzedażą wartości 6 mln dolarów, wobec ok. 4,6 mln dol w roku ubiegłym – mówi Znaleźniak.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


22 086 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu
  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP